Ex-lector daagt Avans voor de rechter

Paul Delnooz, oud-lector van Avans, daagt de hogeschool voor de rechter. De functie van Delnooz bij de Pabo werd voortijdig beëindigd.

Delnooz werd in 2010 benoemd tot lector van het lectoraat De Innovatieve Opleidingsschool van de Pabo in Breda. De benoeming van een lectoraat geldt voor een periode van vier jaar, waarna het lectoraat verlengd kan worden. De functie van Delnooz werd voortijdig beëindigd. De reden zou een diep meningsverschil met de directie van de Pabo zijn, zo meldt onderwijsbrabant.nl.

Nominatie Lector van het Jaar
In 2012 werd de lector genomineerd voor Lector van het Jaar. Delnooz wilde het niveau van hbo-studenten verbeteren door ze een vragende, kritische houding aan te leren. Het uitgangspunt van Delnooz: er is geen waarheid. Je moet alles in twijfel trekken, want niets is zeker.

Omdat de zaak onder de rechter is, doet Avans voorlopig geen uitspraken over de zaak. De behandeling van de zaak staat gepland op 8 september.