Pabo-studenten in de kou voor 3FM

Pabo-studenten uit Breda hebben 1618,36 euro ingezameld voor Serious Request 2014. De studenten haalden zelf 809,18 euro op. De directie van de Pabo verdubbelde dit bedrag.

De studenten hebben gisteren verschillende acties georganiseerd om geld in te zamelen voor Serious Request 2014. Met de kreet ‘begin je dag op school met een heerlijk glaasje alcohol voor Serious Request’ worden Avansstudenten op de Hogeschoollaan welkom geheten.

SR14chocomel_max

De Pabo-studenten van verschillende jaren proberen iedereen te verleiden om iets lekkers te kopen. Of op de foto te gaan met een schaap. ‘Die schapen zijn van een leraar van ons’, vertelt vierdejaarsstudent Sanne Mentzel lachend.

SR14schaap_max

Terwijl de damp van glühwein en warme chocolademelk oplost in de koude lucht en de schapen in de aanhangwagen gaan liggen vanwege de regen blijven de studenten enthousiast. ‘Hey Pieter, kom jij eens heel gauw een drankje halen’, wordt er door een lerares in de maak door een microfoon gezongen. Liedjes kunnen voor een euro worden aangevraagd.

SR14kraam_max

Mentzel is een van de Pabo-studenten die achter het kraampje staat en vertelt dat er niet alleen zelfgemaakte taart, pannenkoeken en warme dranken worden verkocht. ‘Ik heb samen met mijn vriend een hoop armbandjes gemaakt die helemaal niet duur zijn. We gaan dit jaar ook collecteren bij alle academies en bij de studenten in Xplora. Vorig jaar begonnen we daar iets te laat mee, maar nu zijn we er zeker op tijd bij.’

SR14publiek_max

Hapjes voor docenten

Eind van de middag vind de kerstviering voor Pabo-studenten en docenten plaats. Ook hier wordt geld ingezameld. Studenten hebben verschillende hapjes klaargemaakt die tegen een vrijwillig bedrag gegeten mogen worden. Ook is er een deskundige spreker aanwezig die over het onderwerp van Serious Request 2014 vertelt.

Glazen Huis
Zondag brengt de groep studenten de cheque naar het Glazen Huis in Haarlem. ‘We gaan er een gezellig dagje uit van maken. Hopelijk komen we dit jaar ook weer op tv!’, aldus Mentzel. Vorig jaar won de groep studenten een spel Hoger of Lager bij het Glazen Huis in Leeuwarden.
Check hier de video: