Honderdéén boetes voor foutparkeerders

Honderdéén bekeuringen deelde de politie gisteren uit aan fout geparkeerde auto’s. Na klachten van busmaatschappij BBA rukte de politie uit om alle foutparkeerders rond het terrein van de Hogeschool Brabant aan de Bredase Hogeschoollaan te beboeten.
Ongeveer eens per jaar komt de politie op een dergelijke manier in actie. De hogeschool waarschuwt studenten en medewerkers er niet meer voor. Ouderejaarsstudenten weten al langer dat ze daar niet mogen parkeren en eerstejaars krijgen een folder thuisgestuurd waarin de parkeerproblematiek van de hogeschool staat beschreven. ‘Verder ga ik ervan uit dat iedereen die een rijbewijs heeft weet dat je niet op de stoep mag parkeren’, zegt Lars Derde, hoofd van het Facilitair Bedrijf. (SW)