‘Schools’ (‘skoels’) niet meer dan werktitel

Het Engelse woord ‘schools’, waarmee de Raad van Bestuur in het meerjarenbeleidsplan de nieuw te vormen organisatorische onderwijseenheden aanduidt, is slechts een werktitel, die waarschijnlijk door een andere term zal worden vervangen.
De ergernis over het Engelse woord, dat ongeveer als ‘skoels’ moet worden uitgesproken, en vooral in de enkelvoudsvorm op schrift verwarring wekt met het Nederlandse woord ‘school’, bracht GMR-lid Peer Trepels er gisteren toe de Raad van Bestuur om een ander woord te verzoeken.
Hij werd op zijn wenken bediend door bestuursvoorzitter Harry Koopman. Die meldde, dat het woord waarschijnlijk door een beter zal worden vervangen. De keuze zal worden gemaakt na advies door een van de projectgroepen, die zich gaat buigen over marketing en naamgeving.
Die groep gaat tevens bekijken of een naam voor de twee hogescholen gezamenlijk kan worden gevonden die in de onderwijsmarkt beter werkt dan ‘Stichting Brabantse Hogescholen’. (FG)