Klachten over systeem stagebeoordeling

Het beoordelingssysteem van de stages van de Academie Industrie & Informatica van de Hogeschool ’s-Hertogenbosch levert problemen op. Dit zei student Erwin Geluk tijdens de academieraadsvergadering op maandag 26 mei.
‘Bedrijven kunnen kiezen tussen goed, voldoende, onvoldoende, maar het is velen niet duidelijk waar bijvoorbeeld een “goed” voor staat’, zei het student-raadslid. Daarnaast is volgens hem het beoordelingsformulier te lang, waardoor bedrijven het minder serieus invullen.
Docenten in de raad bevestigden de klachten van Geluk. Ook directeur Harrie de Werd beaamde dat dit probleem leeft, maar dat er geen makkelijke oplossing voor de bedenken is. ´We hebben de lijsten al simpeler gemaakt. Als je heel exact cijfers wilt gaan geven, dan moet je juist weer veel nauwkeuriger formulieren in gaan vullen.´
Alleen afvinken of je stage hebt gelopen, zonder waardeoordeel, is volgens een aantal leden ook geen oplossing. ´Als een student zijn stage heel goed gedaan heeft, wil hij dat ook graag vermeld zien´, merkte een docent op. Het onderwerp moet in de Onderwijscommissie opnieuw aan bod komen, was de conclusie van voorzitter Ulli Daurer. (PM)