VSB-Beurs voor Ralph Heijder, Bas Schoots en Corné Daane

Vierdejaarsstudenten Ralph Heijder (Bedrijfseconomie) en Bas Schoots (Civiele Techniek) van de Hogeschool ’s-Hertogenbosch hebben de VSB-beurs toegekend gekregen. Ook Corné Daane, vierdejaarsstudent Werktuigbouwkunde aan de Hogeschool Brabant in Breda is in de prijzen gevallen. De beurs is bedoeld voor gemotiveerde studenten die na hun opleiding een studie in het buitenland willen doen.
Heijder vertrekt volgend jaar voor een periode van tien maanden naar Australië. Aan de University of Ballarat gaat hij de opleiding MBA Marketing volgen. Schoots gaat een jaar naar Barcelona om een managementstudie te doen. Daane reist na zijn studie af naar Zweden, waar hij in Göteborg een opleiding gaat volgen aan de Chalmers University, Department of Naval Architecture and Ocean Engineering.
Jaarlijks komen landelijk ongeveer 200 studenten in aanmerking voor de beurs. De Hogeschool ’s-Hertogenbosch mocht vier studenten voordragen, maar er hebben zich dit jaar slechts twee kandidaten aangemeld. Medewerkster internationalisering Wies Vissers betreurt dit geringe aantal: ‘Het is uitgebreid bekend gemaakt aan de studenten. We hebben een voorlichtingsbijeenkomst georganiseerd. Daar waren ongeveer vijftien studenten. Het is zonde dat er uiteindelijk maar twee aanmeldingen zijn binnengekomen.’
De beurs wordt 4 juni in Amsterdam tijdens een bijeenkomst met Ronald Giphart en Martin Bril uitgereikt. (EvD)