HEAO geeft vertaling van docent cadeau

De HEAO geeft haar relaties de dichtbundel van de Engelse dichter Philip Larkin, die HEAO-docent Harry de Vries vertaalde, cadeau. De afdeling communicatie van deze faculteit bestelde 450 exemplaren van het boekje. Daarmee is meteen de eerste oplage van de dichtbundel uitverkocht.
In ‘Sneeuw valt op een zondag in april’ staan 23 door De Vries vertaalde gedichten van de in Engeland heel populaire dichter Philip Larkin. Larkin (1922-1985) wordt door de Engelsen gewaardeerd omdat hij alledaags taalgebruik koppelde aan traditioneel vakmanschap.
De markt voor poëzie is niet groot. Volgens de docent was uitgever Wagner & Van Santen dan ook heel blij met de actie van de HEAO. Hierdoor verschijnt er al heel snel een tweede druk, wat in deze branche op zo’n korte termijn niet gebruikelijk is.
De faculteit stuurt de bundels naar bedrijven die studenten van de HEAO een stage- of afstudeerplek aanbieden en naar allerlei andere zakelijke contacten. (PM)