Hogeschool Windesheim: respectloze reacties na moord

Op de christelijke Hogeschool Wimdesheim in Zwolle is men geschrokken van enkele anonieme boodschappen naar aanleiding van de moord op de Haagse docent Van Wierden.
Bij de lerarenopleiding van de hogeschool werd na het gebeuren besloten vellen papier neer te leggen om medewerkers en studenten de kans te geven hun gevoelens te uiten. Een van de reacties: ‘Recht van vrije meningsuiting! Dus, goede zaak dat-ie dood is’.
Coördinator Henk Blenkers toont zich in de Hogeschoolkrant Windesheim geschokt over de respectloosheid van de niet ondertekende ‘provocatie’. Maar ook over de manier waarop anderen meenden afstand te moeten nemen: ‘Graag melden bij mij, dan schiet ik je dood’, en: ‘Help je graag mee’, en: ‘Turk zeker’.
Blenkers heeft de schrijver gevraagd zich bekend te maken. Een reactie daarop is uitgebleven. (FG)