Parttime bestuurders komen LSVb te hulp

Het bestuur van de Landelijke Studenten Vakbond (LSVb) krijgt voorlopig ondersteuning van twee bestuursleden in deeltijd. De bond werd vorige week geconfronteerd met het opstappen ‘om persoonlijke redenen’ van voorzitter Merijn de Jong.
De parttime hulpkrachten zijn Hiske Arts en Tobias Borkert. Hiske Arts was in 2002-2003 al secretaris van de studentenvakbond. Voorafgaand aan haar bestuurslidmaatschap was ze actief in ‘Dwars’, de jongerenorgansiatie van GroenLinks. Zij behaalde haar bachelordiploma aan het University College Utrecht. Tobias Borkert studeert aan de Universiteit van Amsterdam.
De voorzittershamer wordt overgenomen door Floris van Eijk, die tot nu toe algemeen bestuurslid was. Hij studeert sociale geografie aan de Universiteit Utrecht. Als nieuw bestuurslid komt Koen Geven, student cognitieve kunstmatige intelligentie aan de Utrechtse Universiteit, op de vrijgekomen stoel van Van Eijk. Geven was al betrokken bij de LSVb, onder andere voor het project ‘Onderwijskwaliteit’. (FG)