Studentenprogramma op Omroep Brabant

Gisterenavond is de eerste uitzending van Student & Co in de lucht gegaan. Het is een radioprogramma dat voor Omroep Brabant wordt gemaakt door studenten van Fontys Hogeschool Journalistiek in Tilburg. Fontys wil ook andere hoger-onderwijsinstellingen bij het project betrekken.
Het radioprogramma wordt voorlopig elke week uitgezonden op donderdagavond tussen acht en negen. Nieuws, muziek, reportages en een column bepalen de inhoud. De titel Student & Co is een woordspeling op het presentatieduo dat bestaat uit telkens een andere student van de journalistenopleiding en de vaste presentratrice van Omroep Brabant Colette van Nunen.
Het programma richt zich op alle studenten in de provincie.Vandaar dat Fontys aansluiting zoekt bij het overige hoger onderwijs in Noord-Brabant. De Universiteit van Tilburg en Avans Hogeschool zijn daarover in gesprek met de initiatiefnemers. (FG)