Symposium over employability

Een symposium over ‘employability’ op 17 februari zal de eerste gelegenheid zijn waarbij het nieuwe management van Avans Hogeschool gezamenlijk aantreedt.
De Raad van Bestuur heeft besloten alle medewerkers van Avans Hogeschool uit te nodigen voor de bijeenkomst. ‘Deelname van het Avans-management is verplicht’, voegt de Raad van Bestuur daaraan toe.
Tijdens de conferentie wil de Raad van Bestuur de lijnen doortrekken die bij de plaatsing van de nieuwe leidinggevende al zijn uitgezet: meer mobiliteit en meer flexibele inzet van personeel. Dat zal alleen al nodig zijn om de bezuinigingsdoelstellingen op de ondersteuning te behalen en om boventalligheid in de academies weg te werken. Door natuurlijk verloop zou er volgens nog niet gepubliceerde berekeningen voldoende ruimte zijn om die doelstellingen te halen. Maar dan moeten vacatures wel intern kunnen worden vervuld.

Meer beweging in het management en onder de medewerkers wordt echter ook beschouwd als deel van de nieuwe cultuur. Zo heeft de Raad van Bestuur het voornemen om over drie jaar de leidinggevenden opnieuw laten rouleren. (FG)