Universiteit van Tilburg ontvangt hbo’ers

Hogeschoolstudenten die na hun afstuderen verder willen voor een universitair masterdiploma zijn zaterdag welkom op een voorlichtingsdag van de Universiteit van Tilburg.
De Tilburgse universiteit verwacht evenals vorig jaar meer dan duizend hbo-studenten op de informatiedag. Voor hbo-studenten die willen overstappen bestaan diverse schakelprogramma’s, die de toegang tot een verkorte universitaire masterfase mogelijk maken. Zaterdag wordt onder meer over de aansluiting tussen hbo en wo voorlichting gegeven. Belangstellenden kunnen zich nog melden.
Met de hogescholen in de regio wordt momenteel overleg gevoerd over het stroomlijnen van de schakelprogramma’s. Door onderdelen al in het derde en vierde hbo-jaar in te bouwen, kunnen de programma’s worden bekort, en eventueel geheel opgaan in de hbo-route. (FG)