Hoofd Facilitair Bedrijf waarschuwt voor dieven

Van het parkeerterrein aan de Hogeschoollaan in Breda is vrijdag 28 mei rond 17.00 uur een auto gestolen van een student van Avans Hogeschool. Daarvóór waren uit tassen en jassen portemonnees en telefoons gestolen én de autosleutels van de ontvreemde auto.
Volgens Lars Derde, Hoofd Facilitair Bedrijf, slaan dieven regelmatig hun slag in het hogeschoolgebouw. Vooral tijdens tentamens, als studenten hun jassen en tassen op de gang moeten laten.
Hij drukt studenten op het hart een locker te huren of waardevolle spullen thuis te laten. Medewerkers geeft hij het advies hun kamer af te sluiten, ook als ze maar heel even weg gaan. Ook wijst hij erop dat gebruikers van een lokaal hun spullen niet onbeheerd achter moeten laten als ze tegelijkertijd weggaan voor bijvoorbeeld een koffiepauze. (PM)