Vragen over ontbreken IBL onder kopje ‘internationaal’

Docenten van de opleiding International Business and Languages in Den Bosch (IBL) zijn gebelgd dat hun opleiding niet genoemd wordt onder de titel ‘internationaal’ op de website van Avans Hogeschool. Daar staat alleen International Business and Management Studies (IBMS) uit Breda.

Ton Perlo, docent bij de Academie voor Marketing in Den Bosch, heeft dit gisteren tijdens het academieoverleg aan de orde gesteld. Hij zal het geconstateerde verzuim volgende week dinsdag inbrengen tijdens de vergadering van de Gemeenschappelijke Medezeggenschapsraad (GMR).
Op de ‘opleidingszoeker’ op de site www.avans.nl kunnen geïnteresseerden zoeken op locatie (Breda,Tilburg, Den Bosch), domein (zoals economie, techniek en internationaal) en variant (zoals voltijd en duaal). Onder het kopje ‘internationaal’ staat alleen de Bredase IBMS. De IBL-ers vinden dat ook hun opleiding moet worden genoemd. ‘Het doet onrecht aan het bestaan van IBL in Den Bosch’, zegt Perlo. Overigens staan beide opleidingen wel onder ‘economie’.
Bij International Business and Languages studeren mensen uit verschillende Europese landen en China, legt Perlo uit. Verder kent de opleiding verschillende internationale onderdelen. In het eerste jaar worden projecten met een internationaal thema aangeboden, in het tweede jaar studeren studenten verplicht een half jaar in het buitenland en ook de stage speelt zich buiten de landsgrenzen af.
Enkele weken geleden ontstond er enig rumoer toen de Bredase IBMS voorlichting gaf aan aankomende studenten in Den Bosch. Bossche IBL-docenten ervoeren dit als ‘vliegen afvangen’. (GR)