Balkenende krijgt cd-rom van Avansstudenten

Minister-president Balkenende kreeg zaterdag tijdens de Bilderbergconferentie een cd-rom uitgereikt die gemaakt is door studenten Communication & Multimedia Design (CMD) in Breda.

Vijf derdejaarsstudenten maakten deze interactieve cd-rom in opdracht van het Brabants Zeeuwse Werkgeversvereniging (BZW). Met de cd-rom kunnen ondernemers zelf min of meer een gedragscode opstellen. Voor de inhoud zorgden BZW en de Universiteit van Tilburg.
Tijdens de conferentie werd een demo van de cd-rom getoond, omdat de echte versie nog niet helemaal af is. De studenten werken daar de komende weken nog aan. Het is volgens begeleider Ria van Ooijen voor het eerst dat derdejaarsstudenten van CMD aan een artikel werken, dat echt in productie wordt genomen. De BZW is er heel positief over, aldus de docente.
De Bilderbergconferentie vond vrijdag en zaterdag plaats in Oosterbeek. Er waren vertegenwoordigers uit het bedrijfsleven, de politiek en instellingen aanwezig. (PM)