Rectificatie: grafische rekenmachines niet overal verboden

Het is niet juist dat bij alle opleidingen van de Academie voor Algemeen en Financieel Management in Breda de grafische rekenmachine niet gebruikt mag worden bij tentamens, zoals Punt op 14 januari op zijn website schreef.

Studenten van de propedeuse en de opleiding Management, Economie en Recht mogen de grafische rekenmachine wel gebruiken. Studenten van de hoofdfase van de opleidingen Bedrijfseconomie en Accountancy mogen het niet.
In tegenstelling tot gewone rekenapparaten, kunnen op grafische exemplaren tabellen en grafieken getekend worden en spelletjes gespeeld. Tijdens tentamens in Den Bosch was onduidelijkheid ontstaan over het gebruik ervan. Daar is nu de regel ingevoerd dat, als een rekenmachine is toegestaan, zowel reguliere als grafische types gebruikt mogen worden. (PM)