Vereniging Oud Medewerkers viert eerste lustrum

Een bezoek aan het nieuwe bestuurscentrum en stadskantoor van de gemeente Den Bosch en een diner in de hogeschool. Daarmee viert de Vereniging Oud Medewerkers (VOM) van Avans Hogeschool ’s-Hertogenbosch morgen haar eerste lustrum.

De rondleiding in het bestuurscentrum (met nieuwe raadszaal) achter het stadhuis aan de Markt en het stadskantoor aan de Wolvenhoek start om half vier. Rond zes uur is er in het atrium van de Bossche hogeschool een borrel, waarna een diner wordt geserveerd.
De vereniging telt ruim zestig leden. Eenzelfde aantal gasten heeft zich voor de lustrumviering aangemeld, waarvan een deel met de partner.

De vereniging is vijf jaar geleden opgericht en is bedoeld om contacten te onderhouden tussen de oud medewerkers en met de hogeschool. Het lidmaatschap staat open voor personeel van de hogeschool dat met (vervroegd) pensioen is. De hogeschool moet de laatste werkgever zijn geweest.
De Vereniging Oud Medewerkers organiseert excursies, zoals bezoeken aan bedrijven en musea. Ook regelt de vereniging computercursussen voor haar leden.
De VOM in Den Bosch heeft een goed contact met de vereniging voor oud-medewerkers van de hogeschool in Breda en Tilburg, stelt Cees Steijger, voorzitter van de Bossche vereniging. De leden kunnen aan de activiteiten van beide verenigingen deelnemen. Maar er zijn geen plannen tot een fusie, zegt hij. ‘Een fusie heeft geen meerwaarde.’ (GR)