Verhuizing computersystemen soepel verlopen

De verhuizing van de computersystemen in Den Bosch is dit weekend succesvol verlopen. De computers, internet, intranet en e-mail functioneren vandaag weer normaal.

Vanaf vrijdag vier uur tot en met zondag waren de computerfaciliteiten uit de lucht vanwege de verhuizing van de servers en andere computersystemen van de eerste verdieping naar een ruimte in het souterrain. Deze operatie was nodig in verband met de op handen zijnde verbouwing van de hogeschool. ‘Dit is de eerste grote slag die gemaakt is in verband met de verbouwing’, zegt coördinator Ton Vissers.

Her en der in het gebouw wordt al op kleine schaal gebroken, getimmerd en geboord. De mediatheek is aan het verhuizen. Bouwketen verschijnen op het terrein van de hogeschool.

Maandag 13 juni is de officiële start van de renovatie. Dan worden stofschotten en steigers geplaatst. Van 20 juni tot 1 juli gaat het grove sloopwerk gebeuren. ‘De gebruikers van het gebouw moeten er rekening mee houden dat zij te maken krijgen met geluidsoverlast. Die periode zal mogelijk onwerkbaar zijn’, zegt Vissers.
Studenten en personeel worden via e-mail en flyers op de hoogte gehouden van de vorderingen. (GR)