Studenten HBO-Rechten nu ook gemakkelijk naar UvT

Studenten van de Juridische Hogeschool die gemiddeld minstens een zeven scoren, kunnen al tijdens hun opleiding instromen in het premasterprogramma van de Universiteit van Tilburg. Vandaag wordt de overeenkomst ondertekend.

Het premasterprogramma van een half jaar bereidt de studenten voor op de universitaire masters Nederlands Recht, Law and Technology, Milieurecht en Sociaal Recht en Sociale Politiek. Vanaf het tweede jaar kan de ‘betere’ HBO-Rechten student al juridische vakken volgen aan de UvT om zo de benodigde punten bij elkaar te sprokkelen.

Studenten konden al een premasterprogramma aan de Universiteit van Maastricht volgen. De UvT is straks wel heel dichtbij, want in het voorjaar van 2007 worden de instellingen buren. De Juridisch Hogeschool Tilburg verhuist dan naar de voormalige kunstacademie aan de Cobbenhagenlaan. Dit ligt naast het Montesquieu-gebouw van de universiteit waar de faculteit Rechten is gehuisvest. (MvH)