Marcel Wintels voorzitter Raad van Bestuur Fontys

Volgens Avansbestuurder Frans van Kalmthout heeft Wintels bij de HAN goed werk verricht. ‘Hij heeft de interne organisatie op orde gebracht en aandacht besteed aan de werving van studenten. Het profiel van deze school is daardoor flink verbeterd. Hij is een bekwame bestuurder. Ik zie hem als een stevige concurrent.’

Verbraak neemt in de loop van mei afscheid van Fontys Hogescholen. De 59-jarige Verbraak kondigde afgelopen augustus dat hij in de loop van 2008 zijn functie zou neerleggen. Hij is sinds de oprichting in 1996 collegevoorzitter bij de grootste Nederlandse hogeschool. Al in 1985 was hij bestuurder van de Katholieke Leergangen, een van de hogescholen die in Fontys opging.

Verbraak is een spraakmakende figuur in onderwijswereld, die regelmatig de pers haalt met zijn uitspraken. Onder meer toen hij twee jaar geleden aankondigde dat Fontys zelf promovendi wilde gaan opleiden.

Ron Bormans, nu lid van het College van Bestuur, wordt de nieuwe voorzitter van de HAN. [PM]