Oud adjunct-directeur kunstacademie Paul Jansma overleden

Jansma heeft lange tijd bij Avans Hogeschool en diens voorgangers gewerkt. Bij de Faculteit Gamma in Breda, waar de sociale opleidingen van Avans bij elkaar zaten, was hij opleidingshoofd Maatschappelijk Werk & Dienstverlening en Culturele & Maatschappelijke Vorming.

Als man met een duidelijke visie was Jansma erg geliefd onder medewerkers. Zijn vertrek als opleidingshoofd Maatschappelijk Werk & Dienstverlening stuitte destijds op protest van de medewerkers van Social Studies. Zij wilden hem niet kwijt: hij was onmisbaar bij de invoering van een vernieuwd curriculum van de bachelor Social Work. Hiermee werd Avans een van de grote vernieuwers binnen de sociale opleidingen van Nederland. De inhoudelijke visie was afkomstig van Jansma.

Daarbij wist hij de medewerkers in Breda en Den Bosch bij de samenvoeging van de opleidingen van Social Studies te motiveren en te binden. Zijn doorzettingsvermogen en inspiratie werden geroemd.

In de maand mei van het vorig jaar werd Jansma bij de kunstacademie vervangen vanwege een slepende ziekte. Op maandag 11 februari is er vanaf 12.00 uur de gelegenheid om afscheid te nemen in de aula van Goetzee Uitvaartverzorging, Boezemsingel 35 te Rotterdam. Om 13.00 uur vindt er op dezelfde locatie een afscheidsbijeenkomst plaats. [EvG]