Pabo heeft nieuwe gordijnrails voor de sfeer

Schilderijen van acrylverf, gemaakt door derdejaarsstudenten, zijn de afgelopen week opgehangen op de tweede verdieping in Breda. Niet schrikken, de muren zijn nog heel. De Pabo kreeg een soort gordijnrails om dergelijke kunstwerken toch te kunnen vertonen aan alle studenten. ‘En om de sfeer wat gezelliger te maken’, zegt een Pabomedewerkster terwijl ze de schilderijen ophangt.

‘Dat is geregeld om onze academie haar identiteit te laten behouden’, vertelt ze. En eerlijk is eerlijk, de veelal groene en kleurrijke werkstukken stemmen de passanten ongetwijfeld vrolijk. Ook het kunstlokaal heeft langs alle muren een rails gekregen, zodat zonder de muren te beschadigen verschillende kunstwerken van studenten kunnen worden tentoongesteld. [EvG]