Schelden in het Chinees

Van Nuland krijgt vijf dagen per week, vier uur achter elkaar Chinese les. Bovendien krijgt hij nog eens drie keer in de week bijles van een Chinese studente. ‘De vorige keer schreef ik dat ze een beetje een bitch was. Een kop kleiner, een paar jaar jonger en mij gewoon strafwerk geven als ik een karaktertje fout schreef… Moet haar eigenlijk nageven dat ik superveel vooruitgang boek!’, is te lezen op het weblog dat hij bijhoudt.

De student doet ook aan integratie, zo voetbalt hij met een groep Chinese medestudenten. ‘Ben tegenwoordig al best goed in het schelden in het Chinees. Ik  krijg op het voetbalveld veel scheldwoorden te leren die jammer genoeg ook tegen mij gebruikt worden, want zelfs de Chinezen weten mijn voetbaltalenten niet te waarderen. Ik heb ze uitgelegd dat ik familie ben van “van Nistelrooy”, zelfs dit maakte geen indruk’, schrijft hij daarover op zijn weblog.

Bekijk de weblog van Van Nuland en andere Avansstudenten in het buitenland, via de rubriek weblogs op deze site. [AR]