AM Coatings haalt eerste ronde New Venture

Mahmoud is oud-student en nu studentbegeleider van de Academie voor de Technologie van Gezondheid en Milieu (ATGM) in Breda. Hij ontwikkelt met zijn eigen onderneming AM Coatings een coating die dodelijk is voor onder andere ziekenhuisbacteriën. De beschermlaag kan aangebracht worden in operatiekamers en ziekenzalen, maar ook op mobiele telefoons en laptops.

Volgende ronde: haalbaarheidsonderzoek

Voor het behalen van de eerste ronde van New Venture heeft Mahmoud verleden week een cheque van 500 euro gekregen. De volgende ronde is een haalbaarheidsonderzoek. Een deskundige jury toetst of het concept van AM Coatings realiseerbaar is. Met het behalen van deze ronde kan de oud-student een geldbedrag tussen de 1.000 en 5.000 euro winnen.

De derde ronde is het ondernemingsplan. Mocht ook dit goedgekeurd worden door de jury dan krijgt Mahmoud 25.000 euro. De prijsuitreiking hiervan is op 25 juni 2009.

Mahmoud won eerder dit jaar al de startersprijs van de Kamer van Koophandel West-Brabant. [AR]

Kijk in Punt 05 voor een interview met Hossein Mahmoud. Deze krant ligt vanaf 4 december in de bakken en is dan digitaal te lezen op de website van Punt.

Zie voor meer informatie ook de eerder verschenen artikelen:

Avansondernemer wint eerste Startersprijs 3-11-2008

Zeldzame combinatie chemie en ondernemerschap 27-10-2008