Grote Serious Request actiemarkt

Het Glazen Huis van 3FM staat dit jaar in Breda. Reden voor de redactie van Punt om een actie te organiseren. Punt gaat onder meer de nr. 1 van de Avans Top 100 aanvragen en de 5000 euro doneren die de Raad van Bestuur van Avans daarvoor beschikbaar stelde. Om nog meer geld binnen te halen voor het goede doel, is er dinsdag een actiemarkt.

Dokter Bibber

Studenten van de opleiding Communication & Multimedia Design (CMD) gaan op deze markt eigen ontworpen T-shirtjes verkopen. Andere studenten van deze opleiding laten hun WII-game ‘Dokter Bibber’ zien en iedereen kan een game spelen. Waarschijnlijk gaan Fysiotherapiestudenten nekmassages geven.

Bijzonder is de foto-expositie van Piet den Blanken. Deze reportagefotograaf trok heel de wereld over en fotografeerde overal mensen op de vlucht. In de Serre is zijn werk op een groot scherm te zien. Ook stelt hij een foto uit zijn werk, in groot formaat, beschikbaar om te verkopen. Men kan zich hierop inschrijven.

Nagebouwd vluchtelingenkamp

Ook het Rode Kruis, dat vluchtelingen overal ter wereld een helpt en waar Serious Request het geld aan overmaakt, is met een stand aanwezig. De afdeling Breda heeft een grote actie op de Grote Markt georganiseerd, met een nagebouwd vluchtelingenkamp en wil dit graag bij Avans onder de aandacht brengen.

Verder is er nog muziek en wat te eten te drinken. Maar, natuurlijk alles met de bedoeling zoveel mogelijk geld in te zamelen. Parallel aan deze markt loopt een actie van de Academie voor Sociale Studies, die verrassingslessen gaat geven, waarvoor iedereen zich kan inschrijven. Maandag verschijnt op de Avansportal een programma.

Doe mee!

Wie zich wil aansluiten bij de actie van Punt, is van harte welkom. Wie een goed idee heeft, kan dit mailen naar de redactie van Punt. Wil jij met je studentcompany op de markt staan? Zelf hapjes verkopen of iets anders te koop aanbieden, een product of dienst? Alles is mogelijk, als het maar geld opbrengt voor het Rode Kruis.

Als alles volgens planning verloopt, dan gaan de twee CMD-studenten van de T-shirtjes, vrijdag het geld in het Glazen Huis aanbieden en de nummer 1 van de Avans Top 100 aanvragen. Zij hebben ook T-shirtjes ontworpen voor de dj’s die in het Glazen Huis verblijven. [PM]

Zie ook het eerder verschenen artikel:

Shirts voor Serious Request 10-12-2008