De leraar maakt het verschil

Het symposium in Breda bestaat grotendeels uit zestien verschillende workshops over actuele ontwikkelingen op het gebied van interactief onderwijs.

Filosofie en erfgoed

Roy van Eert gaat bijvoorbeeld in op hoe je erfgoed kan integreren in de les. Filosoferen kan ook samen met kinderen, vertellen Willie Hilverda, Patrick van Lommel en Jos Gubbels tijdens hun workshop.

De leraar als ‘signaleraar’ is het onderwerp van de workshop van Bert de Witte. De leerkracht in het basisonderwijs speelt volgens hem een grote rol in het tijdig signaleren van problemen op spraak – en taalgebied. Mart van Gool en Lammert Blokhuis geven uitleg over wetenschap en techniek op de basisschool.

Partner in kennis

Naast interactie in de klas tussen leraar en kind komt ook de interactie van de Pabo Breda met haar partners in het veld aan bod. Nicole van Son, directeur van de Pabo vertelt over de opleiding als partner in kennis. Hierbij staat de samenwerking betreffende kennis- en beroepsontwikkeling tussen de praktijk en de opleiding centraal.

Het symposium op woensdagmiddag 25 maart is bedoeld voor iedereen die geïnteresseerd is in onderwijs. Deelname is gratis. Aanmelden kan hier. [MK]