De klas is een compleet samenraapsel: studenten economie en verpleegkunde zitten bij elkaar om ICT-lessen te volgen. De vreemde codes op hun scherm zien er ingewikkeld uit. De klas van tien is in februari gestart en gaat door tot de zomer.
Photoshoppen
Ruben Boenders, derdejaars Technische Bedrijfskunde in Tilburg, is te spreken over de wetenswaardigheden in de minor. ‘Je leert hoe je moet photoshoppen, sites kan bouwen en hoe RSS feeds werken.’ Hij koos de iMinor boven minoren van zijn eigen opleiding. ‘Dat heb ik allemaal wel gezien. Specialiseren is goed, maar het is ook goed om iets anders ernaast te kunnen. Een beetje ICT lijkt me tegenwoordig goed om erbij te doen.’
Laura Korvers van de Academie voor de Technologie van Gezondheid en Milieu in Breda is het daarmee eens. ‘Bij ons zie je veel statistische analyse. Ik wilde een minor met computers doen die breder was dan dat. Ik vind het fijn dat ik nu weet waar het aan ligt als mijn computer vastloopt.’
Laagdrempelig
‘In onze opleiding roepen ze vaak dat e-marketing steeds belangrijker wordt. Maar verder doen ze er niets mee. Het is dan wel zo handig om van diverse applicaties iets af te weten’, zegt Laura de Waal. Reden genoeg voor haar en haar studiegenoot André van Maaswaal om meer over ICT te willen leren. De Bossche vierdejaarsstudenten Commerciële Economie helpen elkaar uit de brand met de opdrachten.
Lara Temme werd helemaal gek van al die computers bij haar opleiding Communication and Multimedia Design in Breda. ‘Het tempo ligt daar hoog, omdat veel studenten al veel van ICT afweten. Ik wilde daar niet tegenop boksen. Ik heb ook de afstudeerrichting gekozen met de minste ICT.’ Toch verbreed ze nu haar kennis op ICT-gebied. ‘Deze minor is heel laagdrempelig. Nu kan ik het onthouden. Het is ook maar een klein klasje met veel begeleiding. Het gaat niet te snel en is voor mij een grote stap vooruit.’ [EvG]
Punt. Of had jij nog wat?