Nicole van Son, directeur van de Pabo, is in elk geval enthousiast over de opkomst en het verloop van het symposium. ‘Een kleine 130 man was aanwezig, waarvan vooral veel leerkrachten uit het basisonderwijs en enkele directeuren. Dat is voor ons ook de belangrijkste doelgroep. Door samenwerking willen we onze kennis verbeteren.’
Relatie
Tijdens het symposium werd de balans opgemaakt van een jaar ‘Partner in Kennis’. Vorig jaar werd namelijk tijdens eenzelfde bijeenkomst de aftrap gegeven voor het project. Een jaar lang werd actief gewerkt aan de relatie van de Pabo Breda met het werkveld.
Werkveld omarmen
‘We hebben nu een volwaardige ‘relatie’’, vertelt Van Son. ‘Vorig jaar moesten we nog afwachten of het werkveld ons inderdaad wilde omarmen. Dat is wel gelukt. Ons doel is nu niet alleen maar verbreden, maar ook vasthouden en verdiepen. Zowel opleiding als praktijk vult elkaar aan in de leerbehoeften.’
Dat de Pabo en de leerkrachten uit de praktijk elkaar gevonden hebben, bleek afgelopen woensdag. Voor de zestien verschillende workshops was veel belangstelling. Vooral de twee workshops rondom het omgaan met het digitale schoolbord en kwaliteitszorg gekoppeld aan professionaliteit, werden druk bezocht.
Filosofie
De workshop over filosofie voor kinderen was, net als vorig jaar, erg populair. ‘Er was toen zoveel belangstelling voor dit onderwerp dat we de workshop dit jaar weer aan hebben geboden’, licht Van Son toe. [MK]
Punt. Of had jij nog wat?