Muziek en kunst op Bossche Kunstnacht

De Kunstnacht wordt afgetrapt in De Gruyterfabriek door burgemeester Rombouts en Peke Hofman, directeur van het Centrum Beeldende Kunst (CBK). Daarna is het kiezen: waarheen te gaan op deze nacht vol kunst.

Keukenexperimenten

Akademie voor Kunst & Vormgeving|St. Joost van Avans heeft veel inbreng. Los van de exposerende (oud-)studenten kun je tijdens de nacht ook kennismaken met jonge kunstenaars die verenigd zijn in de Watertoren onder de naam Post. Daar is ook een tentoonstelling met keukenexperimenten van galerie Zonder Titel. In de DMT-loods aan de Copernicuslaan is een Drive-In expositie van studenten.

Niet Verschenen Boeken

Gummbah presenteert ‘Net Niet Verschenen Boeken’ in het Noordbrabants Museum als onderdeel van een zomers programma rondom kunst, muziek en poëzie. Het SM’s trapt vijf nieuwe tentoonstellingen af en verwelkomt het publiek met dj’s en film.

De jongeren van SOLOS laten van zich zien met improvisatiegedichten, graffitikunst, mode, rap en installaties. STOK presenteert schilderijen, sculpturen en installaties van naakten. In het Grafisch Atelier zijn speciaal voor de Kunstnacht ontworpen shirts te koop en geven zes kunstenaars hun visie op ‘het portret’. Het Bossche Makershuis aan de Nieuwstraat is in Mediterane sferen. In de Schilderstraat is papierkunstenaar Tristan Bayly.

Programmaboekje

Het volledige programmaboekje is te downloaden op www.kunstnachtdenbosch.nl. Passe-partouts voor de Kunstnacht zijn voor 6 euro online te koop en ook bij CBK ’s-Hertogenbosch, Stadsbibliotheek, SM’s en het Noordbrabants Museum. Tijdens de Kunstnacht zijn bij alle instellingen passe-partouts te koop voor 7,50 euro. [EvG]

Zie ook het eerder verschenen artikel:

Kunststudenten openen Watertoren – 17-04-2009