Veel opleidingen van Avans bovenaan in NSE

De gemiddelde beoordeling van Avans in Den Bosch ligt met een 3,91 een stuk hoger dan het landelijk gemiddelde van 3,65. Breda en Tilburg zijn ook hoger beoordeeld met een 3,75. Over de inhoud van de opleidingen, de sfeer en de docenten zijn de studenten in het bijzonder te spreken. De beschikbaarheid van werkplekken kan daarentegen beter, vooral in Den Bosch. Een overzicht van de top 3-uitslagen:

Eerste plaatsen

Den Bosch: Accountancy, Bedrijfseconomie, Commerciële Economie, Bestuurskunde, HBO-Recht, Personeel & Arbeid, Cultureel Maatschappelijke Vorming, Integrale Veiligheid, Informatica en Technische Informatica. Advanced Business Creation staat op één, maar is ook de eerste opleiding in zijn soort

Breda: Communication and Multimedia Design, Autonome Beeldende Kunst, Ad Accountancy (enige in zijn soort)

Tilburg: Gezondheidszorgtechnologie, Bouwmanagement en Vastgoed

Podiumplaatsen

Den Bosch: Bouwkunde, Vormgeving, International Business and Languages en Small Business en Retail Management (2), Maatschappelijk Werk en Dienstverlening, Sociaal Pedagogische Hulpverlening en Management Economie en Recht (3)

Breda: International Business and Management Studies en Commerciële Economie (2), Milieukunde, Fysiotherapie en Vormgeving (3)

Tilburg: HBO-Rechten en Bouwtechnische Bedrijfskunde (3)

Eerste plaatsen Deeltijd

Den Bosch: Bedrijfseconomie, Bestuurskunde, Integrale Veiligheid, Ad Financiële Dienstverlening (enige in zijn soort)Breda: Commerciële Economie, Werktuigbouwkunde, Informatica, Technische Informatica, Fysiotherapie (enige in zijn soort), Ad Marketing Management (enige in zijn soort)

Podiumplaatsen Deeltijd

Den Bosch: Commerciële Economie en Management Economie en Recht (2)

Breda: Elektrotechniek, Vormgeving, Chemie, Milieukunde en Biologie en Medisch Laboratoriumonderzoek (2), Communicatie en Small Business en Retail Management (3)

Tilburg: HBO-Rechten (2)

Opleidingen vergelijken

De Nationale Studenten Enquête naar de kwaliteit van opleidingen aan hogescholen en universiteiten in Nederland is uitgevoerd van 1 februari tot en met 12 april. Het onderzoek is dit jaar voor het eerst in een nieuwe opzet gehouden en de resultaten zijn dan ook een nulmeting. Het onderzoek is samengegaan met het Studenten Tevredenheidsonderzoek van de HBO-Raad.

Zo’n tachtig instellingen in het hoger onderwijs hebben aan de NSE meegedaan met in totaal 647.146 studenten. Ruim 37 procent van de studenten aan het hoger onderwijs vulde de enquête in. Van Avans maakte dik 42 procent van de studenten tijd om de vragenlijst in te vullen. De Keuzegids Hoger Onderwijs en Elsevier baseren zich hierop bij hun onderzoeken. De resultaten worden vanaf 15 juni ook gebruikt op Studiekeuze123.nl. Daarop kunnen aankomend studenten alle opleidingen met elkaar vergelijken. [EvG]