Avans klaar voor Nederland-Denemarken

Hapjes of pletterpet

De Grand Cafés op Avans maakten afgelopen week al de nodige reclame om studenten maandag naar Nederland-Denemarken te lokken. Zo belooft de aankondiging in Den Bosch de oranjesupporters gratis hapjes tijdens de pauze. In Breda krijgen ze een Heineken-pletterpet als ze elf bier bestellen.

In Tilburg kunnen fervente voetbalfans terecht in de soos van Totus. De studentenvereniging beperkt zich trouwens niet tot de eerste wedstrijd. In de kelder onder het Avansgebouw worden ook de overige wedstrijden van Oranje uitgezonden op een groot scherm.

Tafelvoetbalcompetitie

De Bredase studentenvereniging Virgo pakt tijdens het WK nog wat enthousiaster uit. Elke dag staat er een WK-wedstrijd op het programma. In de sociëteit aan de Lovensdijkstraat wordt tegelijkertijd zelfs een heuse tafelvoetbalcompetitie afgewerkt. Ieder team met twee personen en een originele teamnaam kan zich inschrijven aan de bar.

Onderwijsdoeleinden

Op de diverse beeldschermen die in de kantines van Avans hangen, komen geen wedstrijdbeelden voorbij. ‘Die zijn bedoeld voor onderwijsdoeleinden’, verklaart ICT-ondersteuner Dimitri Visch. ‘Bovendien zijn het computerschermen, geen televisieschermen. Het systeem is ideaal om korte nieuwsberichten op te zetten, maar het is technisch veel moeilijker om bepaalde videostreams (bijvoorbeeld die van NOS, red.) uit te zenden.’

Voor iedereen die niet in het bijzijn van een hossende oranjemeute naar het WK wil kijken, kan Oranje ook vanachter de laptop gadeslaan. NOS zendt live alle WK-duels uit via een videostream op haar website. Ook een gemiste wedstrijd kan worden teruggekeken via internet. [CT]

In Punt 12, die vanaf maandag in de bakken ligt, is er ruimschoots aandacht voor het naderende WK in Zuid-Afrika.

Zie ook het eerder verschenen artikel:

Tentamen tijdens wedstrijd Oranje 9-6-2010