Orientatiedagen buitenlandse studenten

In Breda en Den Bosch worden de internationale studenten op dinsdag 24 augustus verwelkomd op Avans met marktkraampjes. Ook krijgen ze de sleutel van de kamer waar ze de komende jaren zullen wonen en worden ze daar naartoe gebracht. ’s Middags kunnen de nieuwkomers boodschappen doen, waarbij ze geholpen worden door medestudenten die hun uitleg kunnen geven over de producten.

Stadswandeling

De studenten die de komende jaren in Den Bosch studeren, gaan woensdag 25 augustus eerst naar het bestuurscentrum van de gemeente en worden daarna door Frans van Kalmthout van de Raad van Bestuur van Avans toegesproken. Na een stadswandeling gaan de studenten aan het einde van de middag met de bus naar Breda.

Blend-in

De ‘Bredase’ internationale studenten worden op Avans welkom geheten door bestuurslid Marja Kamsma en wethouder Saskia Boelema van de gemeente Breda. De nieuwe studentenvereniging Blend-in, bestaande uit studenten Social Work, legt uit welke activiteiten ze het komende studiejaar voor de internationale studenten gaat organiseren. Daarnaast vertelt een Amerikaanse student over zijn ervaringen bij Avans en in Nederland. Ook in Breda wordt een stadswandeling gemaakt.

De ‘orientation days’ voor de internationale studenten worden afgesloten met een gezamenlijk diner en een feest. [SW]

Meer over de introducties bij Avans lees je in het Puntdossier.