HBO Intro Breda barst van primeurs

Drakenbootrace

Het middagprogramma start voor het eerst met een informatiemarkt in de Grote Kerk van Breda. Je kunt daar terecht voor financiën, een kamer of een bijbaantje. Daarnaast zijn alle studenten- en sportverenigingen aanwezig.

Bress, de sportvereniging voor Bredase studenten, houdt tijdens het HBO Intro Festival voor het eerst een Drakenbootrace in de Haven van Breda. Vanaf 15.00 uur kun je met je team proefvaren, om 16.00 uur beginnen de wedstrijden. Onder tromgeroffel van de trommelaar die het ritme aangeeft, racet de drakenboot naar de finishlijn. Wie die het eerste passeert krijgt de wisselbokaal.

Indoor

Voor het eerst is er dit jaar ook een indoor muziekprogramma tijdens het HBO Intro Festival in Breda. Dat komt goed uit want het weer krijgt vooralsnog een 5 op weeronline. Dus als het stortregent kun je vanaf 21.00 uur overdekt dansen in Hangar 20, Studio Dependance of Bar Dancing Kerkplein. Maar ook als het zonnetje schijnt is er genoeg reden om binnen te staan; onder meer Bassjackers en Hardwell staan geprogrammeerd.

Op de buitenpodia zorgen de echte grote namen voor een festivalgevoel: The Partysquad is een van de grote trekkers om 17.30 op de Grote Markt. Om 21.30 uur sluit WC Experience het studentenfestijn buiten af. De Bredase studenten kunnen zich dan naar Studio Dependance verplaatsen waar DJ Jahzury tot in de late uurtjes doordraait. [ID]

Zie ook het eerder verschenen bericht:

Loungen in het zonnetje op HBO Intro 10-09-2010