Onderwijsboulevard lang opgebroken

De renovatie van de Onderwijsboulevard zorgt vooral voor de nodige overlast bij studenten en medewerkers van Avans. De kortste route vanaf het station via de Hugo de Grootlaan is sinds kort afgesloten. In plaats van daarvan moeten treinreizende studenten nog een dikke maand achter de Kunstacademie doorlopen om via het steegje langs de Subway bij Avans uit te komen.

Topje ijsberg

Toch is dit slechts het topje van de ijsberg. Tussen 8 november en 21 januari is namelijk het weggedeelte voor het schoolgebouw van Avans zelf aan de beurt. Van de fietsingang van de parkeergarage tot aan de inrit naast de HAS wordt de straat opengebroken. Behalve de stoep gaat daarbij ook het asfalt op de schop.

Naast voetgangers worden dan ook de medewerkers die met de auto komen getroffen door de werkzaamheden. Vanaf november zijn zowel automobilisten als fietsers veroordeeld tot de fietsingang aan de rechterkant van het gebouw. Maar omdat de Onderwijsboulevard wordt opgebroken, kunnen Avans-werknemers de parkeergarage alleen bereiken door een blokje om te rijden.

Metamorfose

De overlast is overigens voor het goede doel. De Onderwijsboulevard ondergaat in de komende maanden een metamorfose. Zo wordt het asfalt vervangen, krijgt het trottoir kersverse klinkers en wordt de straatverlichting vernieuwd. Bovendien keren de bomen terug, die rond april werden verwijderd vanwege de werkzaamheden. [CT]

Zie ook het eerder verschenen artikel:

Deeltijders geweerd uit parkeerkelder 24-9-2010