Lokale WikiLeaks actief in 11 gemeenten

Spekkers haalde diverse media met zijn idee om een WikiLeaks voor Breda te maken. Dat leverde zoveel bijval op dat het initiatief nu over heel Nederland wordt uitgerold.

Geheime documenten

Inwoners van de gemeenten Alkmaar, Almere, Amsterdam, Arnhem, Breda, Den Haag, Goes, Groningen,Roosendaal, Rotterdam en Utrecht kunnen vanaf nu anoniem vertrouwelijke en geheime documenten doorgeven die lokale en maatschappelijke misstanden aan de kaak stellen.

De Bestuurskundestudent heeft tevens bekend gemaakt te stoppen met zijn commissiewerk voor de SP in Breda.

Belangenverstrengeling

Spekkers denkt de komende tijd veel in het nieuws te komen rond compromitterende zaken die gelekt worden. Om iedere schijn van belangenverstrengeling te vermijden, heeft hij in overleg met de SP-fractie in Breda besloten zijn functie neer te leggen. [AR]

Zie ook de eerder verschenen artikelen:

Veel animo voor lokale WikiLeaks 15-12-2010

Avansstudent start WikiLeaks Breda 10-12-2010