Student heeft geen geld voor wintersport

Gebrek aan geld

Uit het onderzoek onder vijfhonderd studenten blijkt dat 72 procent van de ondervraagden dit jaar niet de lange latten onderbindt. De belangrijkste reden hiervoor is gebrek aan geld. Sneu genoeg zegt 40 procent van de studenten wel graag te willen snowboarden of skiën. 12 procent van de ondervraagde studenten wil wel op vakantie, maar zoekt liever zon, zee en strand op.

Duur

Wintersport is sowieso minder populair aan het worden, blijkt uit cijfers van het Nederlands Bureau voor Toerisme (NBTC). Het is duur en de kosten blijven stijgen. Door de klimaatveranderingen is er steeds minder sneeuw en worden goede wintersportgebieden schaars. Ook de vergrijzing speelt hierin een rol. Wintersportfanaten worden ouder en reizen steeds minder vaak af naar de bekende skioorden.

In Punt05, die volgende week uitkomt, vind je meer tips om het nieuwe jaar zuinig te beginnen! [MG]