Flyers, snoep en praatjes

Het was de eerste keer dat de Bredase Academie voor Algemeen Financieel Management (AAFM) en de Bossche Academie voor Financieel Management (AFM) samen op één markt hun minoren presenteerden. In de toekomst krijgen opleidingen als Bedrijfseconomie en Accountancy één opleidingsnummer (BRIN ). Met die eenwording in het achterhoofd, namen de twee academies alvast deze eerste stap tot samenwerking. Er wordt ook gekeken welke minoren in de toekomst eventueel in elkaar geschoven kunnen worden.

Enkele Bossche docenten waren speciaal naar het westen afgereisd om hun minoren aan de Bredase studenten te “verkopen”. Mooie flyers, bakken met snoep en vlotte praatjes moesten het doen. Na een rondje marktkramen en een gezamenlijke introductie in de grote collegezaal, kregen de studenten in aparte leslokalen in verschillende rondes meer details te horen over de minoren.

Nog geen idee

De Bredase derdejaarsstudent Management, Economie en Recht Abi Manduzzi heeft ‘echt nog geen idee’ welke minor hij na de zomer wil gaan volgen. ‘Dit is hopelijk wel een nuttige middag, om me een beetje te oriënteren. Ik heb in ieder geval een foldertje meegenomen van de minor Financiële advisering voor het MKB.’

Dat hij nu ook kan kiezen uit een aantal Bossche minoren, spreekt hem niet direct aan. ‘Qua locatie gaat mijn voorkeur wel uit naar Breda: hier studeer ik en het is vanuit mijn woonplaats Rijen het beste te doen.’ Een Bossche minor moet dus inhoudelijk wel héél interessant zijn, wil hij daarvoor kiezen.

Morgen is er in Den Bosch overigens ook nog een algemene minormarkt, waarop álle minoren worden gepresenteerd die op Avans in Den Bosch worden aangeboden. Van 12.15 tot 14.30 uur kunnen studenten terecht in collegezaal OC006. [LJ]