Informatie-uitwisseling
Het vervoer tussen Avans en het station liep eerder moeizaam, studenten hadden te maken met overvolle of soms helemaal geen bussen. Na een gesprek met Avans bleek gebrek aan informatie-uitwisseling tussen de twee partijen een belangrijke factor in deze grote ergernis van studenten.
Avans brengt Veolia nu op de hoogte van het jaarrooster met hierin informatie over les-, tentamen- en vakantieweken voor het gehele studiejaar. ‘Daar kunnen ze bij Veolia nu rekening mee houden, dat leidt tot minder knelpunten in het busvervoer’, meent Theeuwes.
Daarnaast worden studenten ook op de hoogte gebracht van actuele reisinformatie via schermen in het Avansgebouw aan de Hogeschoollaan. ‘Maar wat mij betreft nog niet genoeg’, zegt Theeuwes. ‘Avansmedewerkers zijn bezig met het ontwikkelen van een App, specifiek voor studenten aan Avans in Breda. Een service voor studenten, ook als er bijvoorbeeld vertragingen optreden.’
Verdeelde meningen
De meningen van studenten lijken verdeeld: ‘Er komen dan wel meer bussen, maar ze hebben altijd vertraging, ik mis mijn treinaansluiting nog regelmatig’, luidt een reactie. Een andere reizende student vindt dat er wel degelijk iets is verbeterd: ‘Eerder kon ik wel eens de bus niet in, nu heb ik in ieder geval altijd een plekje.’
Volgens Theeuwes kan Veolia niet overal rekening mee houden: ‘In het begin van het studiejaar komen er altijd meer studenten. Het aantal wordt meestal in de loop van het jaar minder vanwege uitval en omdat studenten een selectie maken van interessante colleges.’
Veolia beloofde ook na een gesprek met Avans in de spitsuren meer gelede bussen in te zetten (extra lange bussen met een harmonica in het midden). ‘Daar wordt aan gewerkt. Maar als er geen materiaal of personeel is – en Veolia geeft aan dat dit soms het geval is –, houdt het op’, aldus Theeuwes. [SD]
Punt. Of had jij nog wat?