Klacht indienen
‘Een oplossing komt er niet om principiële en praktische redenen,’ aldus John Theeuwes, projectmanager mobiliteit bij Avans. ‘Wij zijn een schoolorganisatie en geen vervoerder. Het is niet onze taak om het vervoer van studenten te regelen.’
Avans hoopt nu dat er toch weer beweging in de zaak komt als zowel studenten als medewerkers een klacht indienen bij de klantenservice van Veolia. Op die manier wordt de omvang van het probleem beter opgemerkt en zal het moeilijker te negeren zijn. ‘Ondertussen houden we contact met Veolia,’ zegt Theeuwes. ‘We zijn lid geworden van Reizigers Overleg Brabant (ROB) en van daaruit zijn we ook betrokken bij de aanbestedingen voor het busvervoer vanaf 2015.’
Pak de fiets
Nog drie jaar dus, dan krijgt Avans het een beetje voor het zeggen. Tot die tijd wordt geadviseerd een fiets op het centraal station te zetten, zodat je de drukte van de bussen kunt omzeilen. En dat is ook nog eens goed voor je gezondheid en voor het milieu.
Wie een klacht wilt indienen kan mailen naar klantenservice@veolia-transport.nl. Zorg ervoor dat je bij het indienen van een klacht zoveel mogelijk informatie geeft. Geef door rond welke tijd je in de bus zat, om welke buslijn het gaat, enzovoort. Maak vooral ook foto’s of filmpjes, zodat het probleem beter zichtbaar is. [LvdA]
Zie eerder verschenen artikelen:
Bussen Breda nog altijd overvol 19-12-2011
Deel je mening over busvervoer naar Avans 5-12-2011
Punt. Of had jij nog wat?