Breda dominant bij Avans Afstudeerprijs

Vier van de vijf genomineerden studeerden af op Avans in Breda. Margreet van den Berge onderzocht mRNA in orgaanweefsel voor haar studie Forensisch Laboratorium Onderzoek. Rick Santbergen, van Intgrale Veiligheid, onderzocht de arbeidsveiligheid bij verpakkingsbedrijf Tetra Pak.

Het afstudeerduo Sharon Brabers en Stefan Lambregts dook voor hun studie Management, Economie en Recht in het zorgeloos wonen van ouderen in Etten-Leur. En deeltijdstudent Fotografie Jos Jansen legde de High Tech Campus in Eindhoven vast op de gevoelige plaat.

Enige Bosschenaar

De enige Bossche student is Bram van Roosmalen. Voor zijn deeltijdopleiding Commerciële Economie deed hij onderzoek naar bankieren voor zestigplussers bij de Rabobank, zijn werkgever. Allemaal geven de oud-studenten dinsdagmiddag nog een korte presentatie over hun afstudeerproject. Een jury van deskundigen beoordeelt de werken.

De Bredanaars mogen dan de lijst domineren, Den Bosch is dit jaar de locatie waar de prijs wordt uitgereikt. De winnaar wordt bekendgemaakt door Frans van Kalmthout, vice-voorzitter van het College van Bestuur van Avans. [LJ]

Lees in Punt03 alles over de vijf genomineerden! Het magazine ligt nu in de bakken en is hier digitaal te lezen.