Interactieve verhalen in hartje Breda

Een mobile story is een eenvoudig verhaal, ontworpen en gekoppeld aan een specifieke ruimte en dus 'mobiel' waarbij je via je smartphone fragmenten van het verhaal oppikt. Bijvoorbeeld via de nieuwe augmented reality technologie van Layar of QRcodes.

Paard van Troje

Op donderdag 22 november presenteren studenten Communication & Multimedia Design in de binnenstad van Breda de door hen ontwikkelde verhalen. Een aantal op zeer bijzondere lokaties zoals de Granaattoren op het terrein van de Koninklijke Militaire Academie waar ‘De List’ plaatsvindt:  dacht jij ook altijd dat het Paard van Troje een ver van je bed show was? In Breda heeft een soortgelijk verhaal zich afgespeeld. In de 16e eeuw bedacht Prins Maurits een list om de Spanjaarden te verdrijven en Breda onafhankelijk te maken. In de Granaattoren kun je deze geschiedenis herleven.

Een andere groep studenten heeft voor de McDonalds gekozen als lokatie. Zij dagen deelnemers uit om de hipste, leukste, meest unieke studentenhotspots op te sporen.

Je kunt donderdag vanaf 12.30 uur meedoen aan negen verschillende mobile story’s. Hier vind je een overzicht en kun je je aanmelden. [AR]