Vraag een docent ten huwelijk (50 punten)

Punten verdienen met het uitvoeren van de meest hilarische opdrachten. Het centrum van Den Bosch is vandaag het strijdtoneel van eerstejaarsstudenten uit Den Bosch.

Lange rijen staan vanochtend in het Atrium van Avans in Den Bosch. De nieuwe lichting studenten Werktuigbouwkunde, Elektrotechniek, Chemie, Technische Bedrijfskunde, Informatica en Technische Informatica schrijven zich in voor de introductie-activiteiten.  ‘Van de tweehonderd eerstejaars doen er zo’n 180 tot 190 mee aan het kamp. Dat is meer dan andere jaren’, zegt Tim Linnartz, derdejaarsstudent Elektrotechniek.

Informatie over de opleiding

In groepjes krijgen de nieuwkomers vandaag informatie over hun opleiding. ‘Daarna gaan we Den Bosch in zodat ze de stad  leren kennen en voor een aantal spellen’, zegt vierdejaarsstudent Werktuigbouwkunde Jan Poelgeest. Zo is het de bedoeling dat de groepen dingen gaan ruilen. Ze starten met een appel en waar gaan ze mee eindigen?

Scavengerhunt

Ook vindt er een scavengerhunt plaats. De groepjes kunnen punten verdienen door onder andere  te crowdsurfen (90 punten), een docent ten huwelijk te vragen (50 punten en 20 punten extra als die ja zegt), de vogeltjesdans doen met drie vreemde personen (50 punten) en ondersteboven in een Dixie-toilet te staan (60 punten). Vijfhonderd punten zijn te verdienen met het zoenen van een 65-plusser.

‘Rond vijf uur gaan we met z’n allen op de fiets naar Sint Michielsgestel’, zegt Poelgeest. ‘Daar hebben we morgen een zeskamp en gaan we woensdag een wedstrijd petfles-schieten houden.’ Woensdagavond is de introductie afgelopen.