De beste afstudeerders van Avans

De genomineerden voor de Avans Afstudeerprijs zijn bekend. Deze prijs, bestaande uit een bedrag van 1.500 euro,  wordt jaarlijks uitgereikt aan de beste afstudeerder van Avans.

Elke academie van Avans kan een scriptie of afstudeerwerk insturen voor de Avans Afstudeerprijs. Uit de inzendingen maakt een jury een voorselectie van vijf afstudeerders die op 3 december meedingen naar de hoofdprijs van 1.500 euro.

Genomineerden
Voor de Avans Afstudeerprijs zijn genomineerd Britt Aarts en Karin van Wijnen van de Academie voor Financieel Management met hun scriptie over ‘Analyse en advies omtrent afgewezen declaraties’ en Maud van Hoogstraten en Berbel Spiering van de Academie voor Sociale Studies ‘s-Hertogenbosch met hun onderzoek naar ‘COSA en de motivatie van zijn vrijwilligers’.

Ook genomineerd zijn Wesley Overklift, Vaupel Kleyn en Tom van Summeren van de voormalige Academie voor Management en Bestuur met een scriptie getiteld ‘Hydroscope’, Sjim van Beijsterveldt en Axel Geurts van de Academie voor Bouw & Infra met ‘Domvorm’ en Eline Schippers en Arjenne van der Linden van de Academie voor Gezondheidszorg met hun onderzoek naar ‘Gouden regels voor medicatieveiligheid’.

Fouten met medicijntoediening
Eline Schippers en Arjenne van de Linden zijn vorig studiejaar geïnterviewd door Punt over hun onderzoek bij het Jeroen Bosch Ziekenhuis naar fouten met medicijntoediening. Zij constateerden dat veel fouten worden gemaakt bij het voorschrijven van medicijnen door de arts. Het hele interview is hier te lezen (pagina’s 8 en 9).

De Avans Afstudeerprijs 2013 wordt op 3 december uitgereikt op Avans in Tilburg.

Wesley

Er is geen groep van drie, mijn naam is opgedeeld in twee delen. Het hoort Wesley Overklift Vaupel Kleyn te zijn, het is één naam.

2013-11-15 19:32:39

Arold Roestenburg

Ook scripties van individuele afstudeerders kunnen meedingen naar de Avans afstudeerprijs. Het is puur toeval dat dit jaar de genomineerde scripties afkomstig zijn van duo's en zelfs een groep van drie studenten. Komende weken zal Punt meer aandacht besteden aan de genomineerden voor de Avans afstudeerprijs.

2013-10-31 13:09:54

anoniem

Kunnen er alleen studenten meedingen als ze in duo's (of meer) een scriptie hebben geschreven?

2013-10-31 13:07:48

anoniem

zijn deze scripties ergens in te zien/te lezen?

2013-10-31 13:06:21