Brabants studentendebat over verdwijnen ov-kaart

De ov-studentenkaart gaat waarschijnlijk verdwijnen, wat nu? Dat is de centrale vraag tijdens een debat georganiseerd door Reizigersoverleg Brabant speciaal voor studenten.

Het Reizigersoverleg Brabant behartigt de belangen van reizigers in het Brabantse openbaar vervoer. Omdat ruim 60 procent van deze reizigers jonger is dan 25 jaar, streeft deze belangenbehartiger ernaar hen een grotere stem te geven.

Spuiten en Slikken
Gespreksleider tijdens de debatavond op 20 november in Café Bolle in Tilburg is Dennis Storm, bekend van tv-programma’s als Try Before You Die, Spuiten en Slikken en 3 op reis.

Onderwerpen tijdens de bijeenkomst zijn de consequenties van en oplossingen voor het wegvallen van de ov-studentenkaart, het behoud van jongeren in het openbaar vervoer na hun studie en verbeteringsvoorstellen voor het (Tilburgs) openbaar vervoer.

Avans
Het discussiepanel bestaat uit afgevaardigden van de Provincie Noord-Brabant (Ruud van Heugten, gedeputeerde Mobiliteit), de gemeente Tilburg (Roel Lauwerier, wethouder, portefeuille Infrastructuur en Mobiliteit), Veolia Transport, fractie SAM van de Tiburg University en het Reizigersoverleg Brabant zelf.  Namens Avans zal Marja Kamsma van het College van Bestuur aanwezig zijn.

Het debat is bedoeld om de mening van studenten te horen. Reizigersoverleg Brabant hoopt dat veel studenten de weg naar Café Bolle weten te vinden en trakteert elke bezoeker op drie gratis consumpties.

Actie
Aanstaande vrijdag voert de Landelijke Studenten Vakbond actie tegen de kabinetsplannen om de ov-studenenkaart af te schaffen.

Chef

Vervolgens gezellig met z'n alle naar de Polly Magoo met de jongens van jeweetwel!

2013-11-07 12:23:32