Kunststudenten maakten beelden Bossche kerststal

Achttien nieuwe beelden, gemaakt door kunststudenten van Avans, zijn vanaf heden te zien in de kerststal in de Sint Janskathedraal in Den Bosch.

De jaarlijkse kerststal met levensgrote poppen en opgezette dieren in de Sint Jan is een grote publiekstrekker. Elk jaar weer staan mensen uit Den Bosch, en ver daarbuiten, in de rij om de stal te bezichtigen. De poppen uit de kerststal waren de laatste jaren echter flink verouderd.

kerststal_SintJan_herders_max

Maria en Jozef
Het kerkbestuur vroeg daarom de Akademie voor Kunst en Vormgeving|St. Joost in Den Bosch om nieuwe beelden te maken. Een groep studenten van Beeldende Kunst werkten de afgelopen maanden in de keramiekwerkplaats aan het project. Met etalagepoppen als basis werden achttien nieuwe poppen gemaakt, waaronder Maria en Jozef en de drie koningen.

De kerststal is te zien tot en met zondag 5 januari, elke dag van 10.00 tot 16.30 uur, maar op zondag van 13.30 tot 16.30 uur. Tussen de middag, van 12.00 tot 13.15 uur, en tijdens vieringen is de kerk gesloten. De entree is gratis.

kerststal_SintJan_koningen_max