Bedroevend weinig animo voor Medezeggenschapsraad

Het is huilen met de pet op bij het aantal mensen dat zich verkiesbaar heeft gesteld voor de verkiezingen van de Avans Hogeschool Medezeggenschapsraad (AMR). Er zijn nog maar negen inschrijvingen, terwijl er 24 zetels zijn.

De AMR is dé plek binnen Avans om als student of medewerker je mening te geven. Het aantal contacturen van studenten, hoe het geld tussen de academies verdeeld wordt, personeelsbeleid, aanbesteding van een nieuwe cateraar en lesroosters: het is een willekeurige greep uit de onderwerpen die de medezeggenschapsraad bespreekt. Op sommige punten mag de AMR alleen advies geven, op andere heeft de raad instemmingsrecht.

Kandidaatstellen
De verkiezingen zijn gepland op 25, 26 en 27 maart. Kandidaatstellen kan via een kandidaatstellingsformulier. Dit formulier haal je bij het onderwijsbureau of secretariaat van je academie of dienst. Of je vraagt het aan via bmz@avans.nl.

Handtekeningen
Het ingevulde formulier, plus dertig steunhandtekeningen, lever je in bij Bureau Medezeggenschapszaken (BMZ). Dit kan ook via e-mail. Maar doe het vóór 10 maart. BMZ is te vinden op de Lovensdijkstraat 61.150 in Breda en telefonisch via 076-5250546.

In Punt 5 lees je een interview met AMR-voorzitter Martin Spierings en studentlid Tim Zijlstra over hoe belangrijk de AMR is, wat de raad de afgelopen periode heeft gedaan en wat er in de toekomst op de agenda staat. Punt 5 ligt overal in de bakken en is hier online te lezen.

medewerker

misschien wil niet iedereen klakkeloos achter het bestuur aan hobbelen. We leiden studenten op om kritische vragen te stellen, maar durven zelf directie en cvb nergens op aan te spreken. Dan heeft medezeggenschap echt geen nut

2014-02-26 19:53:29

Anoniem