Maken Avansdocenten voldoende gebruik van ICT?

Studenten weten meer van ICT en social media dan docenten, hoor je regelmatig. Om zicht te krijgen op de ICT-vaardigheden van docenten en de mening daarover van studenten zijn twee vragen hierover opgenomen in de Nationale Studenten Enquete (NSE).

De hogeschool is een scholingsproject begonnen om docenten ICT-vaardigheden bij te brengen en is benieuwd wat studenten hiervan merken in de praktijk. Om dat te meten zijn er twee vragen hierover opgenomen in de NSE 2014: mijn docenten maken voldoende gebruik van ICT en mijn docenten zetten ICT op effectieve wijze in.

Smartboards en twitter
Gebruiken docenten blogs, twitter en andere (social) media tijdens lessen? Wat is de kennis van Blackboard en worden de smartboards goed gebruikt? Allemaal vragen die Avans heeft als het gaat om de ICT-vaardigheden van docenten.

Studenten kunnen de NSE nog tot en met zondag 9 maart invullen.

Oud student

Kan me nog een docent herinneren waarbij we af en toe uit moesten leggen hoe Smartboard werkt. En om het nog leuker te maken heeft hij enkele keren met Whiteboardmarkers op de Smartboard geschreven. En dat in de 1e periode van het 1e leerjaar.

2014-03-01 01:05:45

casey

hoe zit dit bij studenten?? het simpele werk als facebook zal wel snor zitten maar hoe zit hun deskundigheid/ vaardigheid met het echt ICT-werk? mooi onderzoeksproject.

2014-02-28 20:29:50

Anoniem

Vind dat sociale media toch wel een beetje overschat worden, gebruik van Facebook neemt met de dag af. Avans zou wel mini-cursussen mogen geven over de het veilig omgaan met gegevens en de basis beveilig van je laptop of telefoon.

2014-02-27 22:20:18