Weer ongeluk Onderwijsboulevard

Afgelopen dinsdag was het weer raak in het Paleiskwartier Den Bosch. Op de rotonde tussen de Simon Stevinweg en de Onderwijsboulevard reed een automobiliste een 12-jarige jongen op een fiets aan. De gemeente Den Bosch gaat binnenkort twee nieuwe zebrapaden aanleggen.

Na de aanrijding, dinsdagochtend rond kwart voor tien, is de vrouw even gestopt en uitgestapt om haar excuses aan te bieden aan de fietser en hem overeind te helpen. Maar daarna reed de auto alsnog weg. De jongen bleef achter met een gekneusde enkel en een beschadigde fiets. De politie is op zoek naar de vrouw van de aanrijding van begin deze week of naar getuigen. De vrouw reed in een donkergrijze Toyota.

Zebrapaden
De verkeersveiligheid op en rond de Onderwijsboulevard blijft een actuele kwestie. Het verkeersbesluit over twee nieuwe zebrapaden heeft de afgelopen zes weken bij de gemeente Den Bosch ter inzage gelegen. De bezwaartermijn is vorige week verstreken en er zijn geen bezwaren ingediend, dus de uitvoering van het besluit wordt nu in gang gezet. De zebrapaden moeten er dus binnenkort liggen.

Vrachtwagen
Het is te hopen dat de zebrapaden de situatie gaan verbeteren, want in januari waren er ook nog twee verkeersongevallen op de Onderwijsboulevard. Op 13 januari botste een auto tegen een vrachtwagen ter hoogte van de kruising Onderwijsboulevard/Hugo de Grootlaan (dus op de hoek van de kunstacademie).

De auto zat flink in de kreuk en een ambulance moest de bestuurder van de auto ter plekke behandelen aan zijn verwondingen. Volgens diverse getuigen had de jongen veel te hard gereden. Op Twitter ging het gerucht dat de auto vlak voor de botsing nog als een gek een bus had ingehaald. En op 25 januari botsten twee auto’s op elkaar, volgens dit bericht op Twitter:

Oud student

Ik denk eerder dat de Onderwijsboulevard afsluiten (alleen bestemmingsverkeer en bussen) een beter optie is. Veel verkeer neemt nu de straat om zo vanuit JBZ bij de Rietvelden te komen. Daarnaast ben ik het ook eens met de docent Bart Donkers.

2014-02-25 03:03:04

Danny

Een zebrapad gaat geen verandering brengen aan het feit dat er fietsers aangereden kunnen worden want fietsers hebben geen voorrang op een zebrapad. Ze zullen dus doorrijden met de gedachte voorrang te hebben.

2014-02-24 09:32:47

Jeffrey Pennings

@Fem er heeft een onderzoek plaatsgevonden op de onderwijsboulevard over gemiddelde snelheid van de automobilist. Dat bleek gemiddeld 50km/u te zijn. Terwijl het een 30 kilometer zone is. Het is goed dat er nu maatregelen genomen gaan worden!

2014-02-23 17:00:41

Fem

Als automobilist moet je daar echt 1000 ogen hebben. Hordes studenten steken gewoon over zonder te kijken, heel irritant voor de automobilist, want die heeft het vervolgens altijd gedaan. Zou daar echt iets moeten veranderen qua veiligheid inderdaad!

2014-02-23 12:47:04

adrie van kessel

Eens met Bart Dankers! Ingang terug naar andere kant; als je van de ow-boulevard moet afslaan moet je letten op het fiets- en scooterpad, op krioelende wandelaars, en alles op de boulevard staat stil, wat soms capriolen blijkt op te wekken.

2014-02-22 19:32:07

Kelmar

- een auto die wss te weinig afstand hield op zijn voorganger klapte toen die hoogstwaarschijnlijk remde - oja en natuurlijk die agressie van de veroorzaker had ook voorkomen kunnen worden Geef mij ’s een situatie waar het wel zou hebben geholpen?

2014-02-21 18:49:55

Kelmar

Een Zebrapad bij de ingang had kunnen voorkomen dat: - de fietser op de rotonde tussen de S.S. Wegen de Ow boulev. niet werd aangereden. Want dat ligt ook recht voor de ingang - de jongen die op de vrachtwagen klapte veel te hard zou hebben gereden

2014-02-21 18:49:04

Mark

Wat ben je toch ontzettend laf om door te rijden na een ongeluk. Zelf ook ooit gehad zo'n doorrijder. Hij dacht dat wel alles goed met me ging. Ja tuurlijk stond stijf van de adrenaline dan voel je niets. Opsluiten voor 4 maanden zo'n mensen

2014-02-21 14:26:59

Anoniemus

Eindelijk lijken die zebrapaden dan toch te komen! Heeft wel erg lang moeten duren helaas... Ben het trouwens wel eens met Joost, een voetgangerslicht zou kunnen helpen voor de doorstroom.

2014-02-21 14:19:57

bart dankers

Door de ingang van de parkeergarage weer terug aan de T-hal zijde te creeeren is de stroom voetgangers vanaf het station en het auto-verkeer naar de garage gesplitst. De kans op ongelukken tussen onze studenten en onze eigen auto's daalt dan.

2014-02-21 13:18:19