AMR-verkiezingen: ‘Broodje kaas is te duur’

29 studentkandidaten en 12 zetels. De verkiezingen van de Avans Medezeggenschapsraad (AMR) worden gehouden van 25 tot en met 27 maart. De kandidaten stellen zich voor.

Sven Schrauwen: ‘Wat wij ervan vinden, dat is belangrijk’

SvenSchrauwen-460

Wat studeer je en hoeveelstejaars ben je?
‘Ik studeer Commerciële Economie in Breda en ben tweedejaars.’

Waarom wil je lid worden van de Avans Medezeggenschapsraad?
‘Omdat ik het belangrijk vind dat studenten inbreng hebben in het beleid dat de school voert. Wij zitten er immers midden in.’

Wat zou jij als studentlid willen aanpakken binnen Avans, wat moet er anders?
‘Het inschrijven voor tentamens moet makkelijker worden. Ook de sanctie moet lager of verdwijnen. Roosters zijn soms erg “kaal” met lessen verspreid over één week terwijl dat ook allemaal op één dag zou kunnen. Daarnaast vind ik 2 euro voor een broodje kaas erg duur.  En er is weinig variaties qua assortiment in de kantine. ‘

Hoe ga jij contact houden met je achterban?
‘Ik studeer zelf op het moment erg hard en zit er daarom boven op, want frustraties die studenten hebben komen er meestal wel uit als de studenten onder elkaar zijn.’

Waarom moeten studenten op jou stemmen?
‘Omdat ik mijn mannetje wil gaan staan en zeker ga luisteren naar wat de student te vertellen heeft. Ik wil gaan zorgen voor transparantie in het bestuur; eerlijkheid en openheid! Ik ben zeker om te laten horen wat wij ervan vinden, want dat is belangrijk!’

Van 25 tot en met 27 maart kun jij je stem uitbrengen op de kandidaten voor de AMR-verkiezingen. De komende weken stellen de kandidaten zich voor op de website van Punt. In het dossier vind je alle artikelen overzichtelijk bij elkaar.

Sven

Zo kun je natuurlijk nog bijvoegen: parkeerbeleid, buitenwerkplekken voor de zomer, met eventueel een externe stroomvoorziening, xplora verbreden. En natuurlijk niet alleen eigen standpunten na streven, maar luisteren naar jullie!

2014-03-24 11:26:15

Sven

Klopt, er zijn belangrijkere zaken als broodjes kaas. Daar ben ik het met je eens, broodjes kaas zijn maar een klein deel van wat ik bedoel met hoe duur de catering op een aantal locaties is. Het broodje kaas is hier gebruikt als boeiend headline.

2014-03-24 11:21:08

Sven

De roosters mogen wel wat effiecienter worden ingericht, het is vaak dat studenten 1 a 2 uur op een dag hebben. Als er efficient geroosterd wordt, betekend ook dat studenten zelf efficienter aan het project kunnen werken.

2014-03-24 11:18:46

Sven

Klopt helemaal, maar hoe komt het dan dat mensen nog steeds 25€ sanctie moeten betalen? En wat gaat er gebeuren met de mensen die dit in het verleden gedaan hebben?

2014-03-24 11:16:35

Lea

Sven hoeft er niet voor te zorgen dat die sanctie verdwijnt, er is al bepaald dat die onwettig is. Kale roosters? Zie de overige uren als studietijd, prima omgeving. En het lijkt me dat er belangrijker zaken zijn dan de kosten van een broodje kaas.

2014-03-19 23:35:06