Lage NSE-score Bossche sportvoorzieningen

Bossche studenten zijn kritisch over de sportvoorzieningen die hen vanuit Avans worden aangeboden. Dat blijkt uit de Nationale Studenten Enquête (NSE) 2014. Mogelijke oorzaken zijn de ligging en onbekendheid met het Bossche sportcentrum Sportiom.

In Den Bosch is de tevredenheid over sportvoorzieningen volgens de NSE het laagst van de drie Avanssteden. Net als vorig jaar geven studenten de Bossche voorzieningen een onvoldoende: een score van 2,72 op een schaal van 1 tot 5. Er is dus geen verbetering in de score, maar ook geen verslechtering.

Ver weg
Sportcoördinator van Avans Leontine Thelissen denkt dat de ligging van het Sportiom meespeelt bij de lage NSE-score. Het Sportiom ligt in Den Bosch Oost, naast het voetbalstadion van FC Den Bosch. In Breda en Tilburg liggen BRESS en het Sports Center van de Tilburg University veel dichterbij.

Onbekendheid met de faciliteiten die het Sportiom aanbiedt (fitness, zwemmen, schaatsen, sauna) kan ook een rol spelen. Plus het feit dat Bossche studenten relatief vaker thuis wonen en daarom in hun eigen woonplaats sporten.

Eigen onderzoek
Zelf is Thelissen juist tevreden en herkent ze Avans niet in de lage NSE-score. ‘We hebben afgelopen jaar het maximale aantal sportabonnementen verkocht in Den Bosch. Bovendien heeft het Sportiom zelf ook onderzoek laten doen onder haar gebruikers (waaronder veel Avansstudenten) naar de tevredenheid over de faciliteiten. Daar kwamen juist goede scores uit. De mensen die de weg naar het Sportiom al gevonden hebben, oordelen dus positief.’

Breda en Tilburg
In Breda en Tilburg scoren de sportvoorzieningen volgens de NSE wel een voldoende. De studententevredenheid over sportvoorzieningen in Breda is gedaald van een 3,17 naar een score van 3,08. In Tilburg is de waardering juist gestegen. In 2013 gaven studenten de sportvoorzieningen nog een 3,29. Dit jaar is de score een 3,46.

Twan

Beste Wim, Ik wil je er graag op attenderen dat de minimale en maximale score wél in het artikel staat, ik citeer 'een score van 2,72 op een schaal van 1 tot 5.' Het artikel is dus wel volledig.

2014-06-26 11:19:28

Wim

uhm miss handig om te vermelden wat de minimale en maximale scooren is? ik ga uit van max 5.

2014-06-25 16:37:35